Monday, July 03, 2006

Sumar på knatten..

Jeg skal ikke klage på skyfri himmel og 30 grader, neida det er så sjeldent her på knatten at enhver hentydning til negativitet medfører bortvisning til Svalbard eller Antarktis.
Jeg tar sjansen allikevel, for det får være grenser. At sola steiker kan jeg leve med, men at det forventes at man må stille på jobb er for meg helt uforståelig.
Alt går alikevel så tregt, så tregt...Nordmenn blir som solzombier som uttørket og svidde smyger seg rundt, svette og røde og særdeles lite tiltalende.
Halvparten er på ferie mens resten av oss, iallfall jeg, er innelukket på et kontor og stekes sakte men sikkert mellom 08:00 og 15:00.

En plan begynner å ta form i mitt lille hode, vil noen savne meg om jeg rett og slett stempler meg inn om morgningen, stikker på stranda og kommer tidsnok til å stemple meg ut? Hm..
En dag til med ulidelig innestengt kontorluft og 40 grader og mitt kontor vil være flyttet til deretter velegnet strand!

Hurra!

No comments: