Monday, July 10, 2006

Overlevelsesteknikk del 1

Når nøden er som størst, spises ikke fluer, kvinne lærer ikke å spinne - men det brukes en hel del tid på å få tidsrommet mellom 08:00 og 15:00 til å gå fort. Og så smertefritt som mulig.

Tiden fremover vil bli tilbragt alene på kontoret, eller alone on the beach, som noen her ynder å kalle det. Denne eremitttilværelsen i kombinasjon med at i-n-g-e-n-t-i-n-g skjer i juli er en stor utfordring. Hva kan man finne på montro? Så langt har jeg kommet til følgende tiltak:

1. Dyrke karse i tastaturene til slabbedaskene som har ferie.
2. Finne ut hvor høy musikk jeg kan spille uten at høytalerne kneler.
3. Lete rundt på nett etter egnet julebordsted for firmaet. Ende opp med å finne sider med innhold "10 ting single jenter/single menn trenger".
4. Finne ut om noen savner meg om jeg blir borte noen timer.
5. File negler.
6. Sette igang samtaler med vaskemann som ikke kan noe språk jeg kan.
7. Finne andre steder jeg kan dyrke karse, og som vil irritere omgivelsene.

Hm, da var 3 minutter slått ihjel...
Tror det er på tide med en kaffepause.

No comments: