Friday, March 02, 2007

BabyShop et sted i tigerstaden, klokken 16:02 fredag.

Fnutte entrer ukjent territorie og lukten av mødre river i nesen. Beibi gjenstander truer med å suge opp all oksygen og blide, blonde damer iler til for å bistå noe de antar er en vordende mor.
Fnutte kjenner på angsten mot det rosa og lyseblå helvete - svelger tungt og begynner å snakke:

- Hvor har dere sånne bæreting?
- Bæreting?
- Eh...sånn BabyBjørn?
- Ja! Det er der borte. *smilende butikkdame med stjerner i øynene*
- Fint, da finner jeg det...

Fnutte brøyter seg vei gjennom ting som er tatt fra en surrealistisk film fra Italia røffly rundt 1927.

- JA, HER ER DE!
- *rødme* Fint jeg tar det herfra..
- Dette er stjernemodellen! Den har sånn meis i ryggen og mange innstillinger og kan justeres etter vekt og er ja..(her er de smilende øynende fokuser på min ikke eksisterende babymage)
virkelig det beste av BabyBjørn på markedet i dag.
- Eh....
- Også har vi fått inn en nyhet!
- ?
- Det er en bæreslynge i stoff, som du bare drapperer rundt kroppen og har beibien inni! Er den ikke fiiiin? (langt blondt hår og moderlige øyne blir nesten ekstatisk)
- *kan du gå nå*
- Ja, du får jo bare si ifra hvis du trenger mer hjelp - og inspirasjon *blinkblink*

- Hvor mange kilo kan jeg ha i en BabyBjørn?
- Opp til 10 kilo, og du kan snu ansiktet frem og bak, alt med enkle grep!
- Ja...Jo... *fikle med snorer og slikt*
- *veldig stirrende på Fnuttes ikke eksisterende kul på magen*

Det er nå Fnutte finner ut at nok er nok og sannheten må frem.

- Du skjønner, jeg skal ha den til hunden min. Hundens far vil ha en slik når han går på lange skiturer, og jeg skal på utslitende pub-til-pub runder.
- *vantro*

Menn i hvite frakker unnslapp jeg såvidt med en liten finte - med BabyBjørn under armen.

No comments: