Monday, June 29, 2009

The office

27 grader på kontoret, klokken tikker inn på 0945.

Luften er stille og svetten popper ut av alle porene på hele kroppen.
Klokken 0947, vurderer muligheten for å kunne dra hjem og dusje, alternativt å tvinge flest mulig kroppedeler under vannkrana på do. Forbanner at jeg la yogaen på hylla.
0951, fortviler over at vinduene er selvmordssikret, de kan kun åpnes 2,7 cm.
2,7 cm betyr at jeg kun får inn støy fra ventilasjonsanlegget - et anlegg som ikke tilhører mitt kontor. Null luft.
0953, googlesøk "arbeidstilsynet", "finn.no" og "svalbard".
0954, fingrene sklir ut av tastaturet grunnet nedsmelting. Jeg formelig ser vannet fordampe fra vannflasken. Begynner å se luftspeilinger i enden av kontoret, pussig at savanner kan befinne seg i tredje etasje.
Prøver meg på nedkjølingsteknikken til vofsen min - *pes, pes, pes*.
0956, kollegaer titter inn og jeg har ingen god forklaring på hvorfor jeg har tunga 15 cm ut av munnen. Jeg oppnår kun å bli så tørr i munnen at varmtvannet i flasken min preller av tunga.

0959, på vei hjem.

No comments: