Thursday, June 18, 2009

Musikk til arbeidsledigheten.

I morgen er det dagen det skal holdes avslutningsfest for jobben som gikk til villhundene, og jeg er selvsagt i festkomiteaksjonsgruppa. Av de tingene som skal på plass er selvsagt en sylskarp, men sjarmerende quiz, pizzabestilling, pappkrus med dødningehoder og selvsagt Den Ultimate Spillelisten på spotify.

Det artige er at akkurat det er noe som har engasjert stort blant de arbeidsløse massene! Min erfaring nå er at ingenting er så effektivt som masseoppsigelser for å få frem gromlåter som Verdiløse menn, Highway to Hell, Stabbed, Kill 'em all, Fuck You, Times are a-changing og Its all over now på spillelista. Om ikke annet så skal det klinge gjenlyd av liflige toner i ørene mens vi melder oss inn i Nav-klubben og brusher opp CV-ene.

Det må sies at dette er den mest oppløftende oppgaven jeg har for tiden, og det er slett ikke så ille å arrangere en fest som kan renne over av sarkasme og galgenhumor. Kanskje det er her jeg har min nisje? Rett og slett komme inn i bedrifter som har gått til villhundene, det er jo noen av dem for tiden, og lage rabalderfester som gir gjetord langt inn i trygdesystemene?
"Fnuttes festforening for frafallende fastarbeidende" kanskje?

No comments: